"אם הדברים היו ידועים ומובנים מעט טוב יותר, היינו כולנו יכולים לנהל חיים מאושרים יותר. ויש דרך לדעת אותם ויש דרך אל החופש ..."
– ל. רון האברד
אולם הכניסה המפואר

במשך יותר מ-200 שנה, מבקרים הוכנסו לאחוזת סיינט-היל דרך אולם הכניסה המפואר הזה. היום, החדר עומד כמעט כפי שהוא היה כאשר ל. רון האברד התגורר כאן. בין שאר הרהיטים הראויים לציון ישנם כיסאות הקרדינל מעץ מהגוני מהמאה ה-19 משני צדדיו של שולחן הכניסה.

הפאנלים והרצפה מעץ אלון ג'ורג'יאני שייכים לבניין במקור. ב-2011, הכול שוחזר בדקדקנות תוך שימוש בשיטות ובחומרים משנות ה-90 של המאה ה-17.

עיטורי הקיר שמקיפים את אולם הכניסה המפואר מתארים אלמנטים ממגן האצולה הרשמי של משפחת האברד. העיטור המרכזי של הסמל נושא את המוטו "Honestas Fidelitas Libertas", שפירושו "יושר, אמון, חופש".

עמודי השיש השחורים, שנבנו על-ידי המהרג׳ה מג'ייפור, משמשים בתור שער לאולם הפנימי. שיש המרקינה, שיובא ממחוז ביסקאיה צפונית למדריד, ייחודי בעורקים הבוהקים שלו בצבע לבן פנינה.

הדלתות הצרפתיות בקצה האולם הפנימי מובילות למרפסת ולמראות של האחוזה ושל שטחי הירק של סיינט-היל מעבר לה.

עמודי השיש השחורים, שנבנו על-ידי המהרג׳ה מג'ייפור, משמשים בתור שער לאולם הפנימי. שיש המרקינה, שיובא ממחוז ביסקאיה צפונית למדריד, ייחודי בעורקים הבוהקים שלו בצבע לבן פנינה.

הדלתות הצרפתיות בקצה האולם הפנימי מובילות למרפסת ולמראות של האחוזה ושל שטחי הירק של סיינט-היל מעבר לה.

הטרקלין

במהלך התקופה שמר האברד התגורר כאן, הטרקלין שימש גם לקבלת אורחים לאחוזה וגם להתכנסויות של המשפחה. מר האברד היה חבר ותיק במועדון המסיירים המהולל בכל העולם והגומחות המצופות בעלי זהב מחזיקות אוצרות ממשלחות מחקר שהוא ניהל במהלך שנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20.

פאנל האורן האדום הקנדי נוסף בשלהי המאה ה-19, ומתאים לסגנון המלכותי של התקופה. שחזור שנעשה לאחרונה חשף קטע מרתק של היסטוריה ארכיטקטונית אבודה: מתחת לעבודת העץ המלכותית, פאנל עץ האלון הג'ורג'יאני המקורי נשאר שלם.

גינת החורף

אכסדרה פנימית מעוטרת מובילה מהטרקלין אל החממה, או 'גינת החורף'. במהלך כל התקופה שמר האברד התגורר שם, גינת החורף שימשה בתור חדר אוכל. היא גם היתה המקום המסורתי עבור עץ חג המולד בסיינט-היל.

פסנתר הכנף הנדיר מ-1852, ה-Erard, היה רהיט קבוע בגינת החורף מאז שמר האברד רכש את כלי הנגינה מפריז ב-1959.

גינת החורף

אכסדרה פנימית מעוטרת מובילה מהטרקלין אל החממה, או 'גינת החורף'. במהלך כל התקופה שמר האברד התגורר שם, גינת החורף שימשה בתור חדר אוכל. היא גם היתה המקום המסורתי עבור עץ חג המולד בסיינט-היל.

פסנתר הכנף הנדיר מ-1852, ה-Erard, היה רהיט קבוע בגינת החורף מאז שמר האברד רכש את כלי הנגינה מפריז ב-1959.

המשרד של ל. רון האברד

מהמשרד הזה ל. רון האברד, בתור המנכ"ל הראשון של דת ה-Scientology, פיקח על הצמיחה הבלתי רגילה של הדת במהלך המחצית הראשונה של שנות ה-60. כראיה לתקופה הזו של התרחבות (בפינת החדר, משמאל), עומדת מכונת טלקס Creed and Company מתוצרת בריטית – שהיתה נדירה באותה תקופה. היא הותקנה כדי להקל על התקשורת עם ארגונים מאפריקה עד יבשות אמריקה.

מר האברד הורה באופן אישי על העיצוב והדקורציה של המשרד הזה, בין הרהיטים הבולטים ישנם פמוטי הקיר בסגנון ימי (שמשקפים את אהבתו הרבה לים), השולחן מעץ אלון בהיר בהזמנה אישית וספסלי העור האדום שעוצבו כמקומות ישיבה לצוות שלו.

העובדים של סיינט-היל שעברו מחוץ למשרדו של מר האברד שמעו אותו לעתים קרובות מנגן באורגן הוורליצר ובקלידים האלקטרוניים החדשניים של המלוטרון. המלוטרון שלו היה בין הראשונים בבריטניה.

משרדו של מר האברד גם שומר על דגשים דקורטיביים מהתקופה שבה התגורר שם ד״ר אדגר מארץ' קרוקשאנק. בין הבולטים ביותר הם אריחי ה-Raspuite מהמאה ה-12 שמקשטים את כרכוב האח.

הספרייה

בתור אחד הסופרים המהוללים ביותר בכל הזמנים, המורשת של ל. רון האברד כוללת יותר מ-80 מיליון מילים כתובות ומוקלטות. 50 שנות הקריירה שלו מיוצגות על המדפים של ספריית סיינט-היל.

עם עבודות שתורגמו ל-90 שפות ועם יותר מ-280 מיליון עותקים בתפוצה ברחבי 150 מדינות, מר האברד מוכּר על-ידי שיאי העולם של גינס בתור הסופר המתורגם ביותר ועם הכי הרבה פרסומים שהוצאו לאור בעולם.

חדר הקופים

מקור השם 'חדר הקופים' נובע מציור הקיר שצייר ג'ון ספנסר צ'רצ'יל, האחיין של סר וינסטון צ'רצ'יל. עבודתו הייחודית היא באורך 35 מטרים ובגובה 3.5 מטרים. מר צ׳רצ׳יל חקר ושרטט מינים שונים של קופים בגן החיות של לונדון כהכנה ליצירה. הוא צייר את ציור הקיר במשך חודשיים, כשהוא מתאר יותר מ-140 קופים מ-20 מינים שונים בבטלה ושעשועים בנוף של הרמוניה בין האדם לטבע.

מר צ׳רצ׳יל כתב על ציור הקיר: "עד כמה שניסיתי למנוע מזה לקרות, הקופים דמו לבני אדם; קוף הגנון דברזה, למשל, דומה מאוד לסר תומס ביצ'אם". קוף קפוצ'ין שעומד לפני כן ציור עם מכחול ביד מתאר את דודו המפורסם של מר צ'רצ'יל.

מי שתומכים בשימור אומנויות יפות שחזרו וניקו לאחרונה את ציור הקיר. כדי לעזור לשמר את היצירה בעתיד, מערכת בקרת טמפרטורה ולחות מותאמת במיוחד הותקנה בחדר הקופים. ובעוד שהוא עדיין משרת את מטרתו המקורית באופן מעורר התפעלות כאולם נשפים, הוא גם תורם לחדר תה אלגנטי, שבו אורחים יכולים להתאסף בכל עונות השנה.

חדר החושך

כשהוא מכר את התצלום הראשון שלו לנשיונל ג'יאוגרפיק בעודו עדיין בשנות העשרה לחייו, ל. רון האברד היה צלם עטור פרסים וחבר לכל החיים באגודת הצילום המלכותית. כתוצאה מכך, חדר החושך שלו במרתף בסיינט-היל מציג קו מקצועי לגמרי של פיתוח והדפסת תמונות, ביחד עם מכשיר הגדלה אילפורד מיקרומאטיק – חדשני לאותה תקופה ועדיין יקר לליבם של משוגעים לצילום.

היגואר

ל. רון האברד והיגואר XK-150-S שלו משנת 1960 הפכו לאגדה לאורך הדרכים המתפתלות הגובלות בגדר חיה של איסט גרינסטד. היגואר של מר האברד היא אחת מעשרים וחמש מכוניות ה-'קוּפֶּה' היחידות עם גג קבוע שיוצרו באותה שנה.

הוא השתמש ביגואר שלו בקביעות בתור "מכונית למצלמה" לטיולי צילום. כפי שהוא אמר פעם בהומור, "אני מצטער שעליי לדווח לכם שהיגואר מסיטה אותי מדרך הישר. יצאתי לסיבוב של 15 דקות כדי להתאוורר וחזרתי אחרי שלוש שעות".

"אחוזת סיינט-היל היא הדוגמה הטובה ביותר שקיימת למבנה אבן החול של סאסקס. לסיינט-היל היו רק שישה בעלים. היא תמשיך במעמדה המקורי כבית אחוזה."
– ל. רון האברד
"אם הדברים היו ידועים ומובנים מעט טוב יותר, היינו כולנו יכולים לנהל חיים מאושרים יותר. ויש דרך לדעת אותם ויש דרך אל החופש ..."
– ל. רון האברד

אחוזת סיינט-היל

תקציר היסטורי של אחוזת סיינט-היל

אחוזת סיינט-היל, שידועה בעולם כביתו של ל. רון האברד, המייסד של Dianetics ו-Scientology, נמנית גם עם האחוזות החשובות ביותר מבחינה היסטורית בסאסקס. התיעוד הראשון של סיינט-היל מופיע ב-1567, כאשר סטפן בורד מצ'אקפילד השאיר בצוואתו קוטג׳ אחד ו-48 דונמים של אדמת מרעה שהוחזקו על-ידי ״תומאס ניקולס מאחוזת סיינט-היל״. התרגום האנגלי הקדום של "Saynt" הוא "חרוך או שרוף", התייחסות לנוהג של ניקוי מקומות באמצעות שריפה.

רק 150 שנה מאוחר יותר סיינט-היל (שבשלב זה נכתבה באיות הלטיני שלה) תופיע שוב בתיעוד הציבורי. התיעוד מ-1715 מציין רכישה של המקום על-ידי ג׳ון קרופורד מארדמילן, סקוטלנד. קרופורד בנה בית משפחה במקום שבו עומדת אחוזת סיינט-היל הנוכחית, והבנייה הסתיימה ב-1733. כיום, ציור בצבעי מים של בית קרופורד בסגנון הארכיטקטורה היעקוביאנית, שצויר על-ידי צייר הנופים הידוע ג'יימס למברט מלואיס, מוצג באוסף כתבי-היד של בורל במוזיאון הבריטי.

ב-1792, בנו הבכור ויורשו גיבס קרופורד הרס את הבית היעקוביאני כדי לבנות בית של ״נוחות ביתית ומותרות״. לאחר ששכר את הסתת המקומי הנרי פוקוק, החלה הבנייה של האחוזה הכפרית המפוארת שעומדת היום. המבנה, דוגמה יפה של הסגנון הג'ורג'יאני המאוחר, נבנה מאבן חול של סאסקס שנחצבה במחצבות המקומיות. בעוד שלא ניתן לאמת באופן מלא מי היה הארכיטקט של הבניין, רישומי בנייה ששרדו מצביעים על כך שהאחוזה היתה חלק מעבודתו של בנג'מין הנרי לטרוב, שידוע בעיקר בעיצובים שלו של בניין בירת ארצות-הברית והבית הלבן.

בהתאם לתולדות משפחת קרופורד, סיינט-היל עברה מגיבס לבנו הבכור, צ׳רלס, שלאחר מכן הוריש את האחוזה לבנו היחיד, רוברט, ב-1814. רוברט, הנצר האחרון לשושלת קרופורד ששכנה באחוזה, שימש בתור שופט שלום ותרם רבות להקמת מסילת הברזל הראשונה של איסט גרינסטד.

בשלהי המאה ה-19, התגורר בסיינט-היל ד״ר אדגר מארץ' קרוקשאנק, רופא שזכה בעיטור גבורה על שירותו בכוחות המזוינים הבריטיים והיה מיקרוביולוג ידוע שייסד את אחת המעבדות הבקטריולוגיות הראשונות בעולם.

תחת הנחייתו של קרוקשאנק, האחוזה הורחבה במידה רבה: תחילה עם התוספות לבית האחוזה באגף המזרחי והמערבי, ואז עם בניית הביתן הדרומי והשערים ב-1892 והביתן הצפוני והאורוות חמש שנים מאוחר יותר. האגם ובריכת החבצלות (עכשיו מקומה של בריכת השחייה) נבנו גם הם במהלך התקופה שקרוקשאנק התגורר במקום.

במהלך מלחמת-העולם השנייה, גברת נוויל לאסקי התגוררה באחוזה. היא פתחה את שעריה לקציני חיל האוויר המלכותי שהחלימו מפציעות, מטופלים של סר ארצ'יבלד מקינדו, חלוץ בניתוחים פלסטיים שעבד בבית-החולים קווין ויקטוריה באיסט גרינסטד.

"אחוזת סיינט-היל היא הדוגמה הטובה ביותר שקיימת למבנה אבן החול של סאסקס. לסיינט-היל היו רק שישה בעלים. היא תמשיך במעמדה המקורי כבית אחוזה."
– ל. רון האברד

ואז, באוקטובר 1945, גב׳ מרגרט בידל, אישתו של שגריר אמריקאי באירופה, רכשה את אחוזת סיינט-היל. בעוד שהיא היתה בעלת האחוזה רק למשך שנתיים, היא עשתה הרבה שדרוגים לאחוזה בת 30 החדרים, ואחד מהם היה חידוש הצנרת. עם זאת, התוספת שגברת בידל תיזכר עבורה יותר מכול היא ציור הקיר המוזר שהיא הזמינה עבור אולם הנשפים של האחוזה מהאומן ג'ון ספנסר צ׳רצ׳יל, אחיינו של סר וינסטון צ׳רצ׳יל.

סיינט-היל הפכה לביתו של המהרג'ה מג'ייפור, הודו, בשלהי שנות ה-40. במהלך העשור שבו הוא היה בעלי האחוזה, המהרג'ה הוסיף מספר חפצי אומנות הודיים ואירופיים עתיקים למקום המגורים.

ל. רון האברד רכש את אחוזת סיינט-היל וכ-240 דונמים מסביב לה במרץ 1959. האחוזה שימשה כביתו של מר האברד והמטה העולמי עבור דת ה-Scientology עד 1967.

לכבוד שנת המאה של ל. רון האברד (2011-1911) אחוזת סיינט-היל עברה שחזור ושיפוץ קפדני על-ידי חברות שימור העיצוב המובילות באנגליה.

ברוך הבא לסיינט-היל.