'סדרת ל. רון האברד' היא האנציקלופדיה הביוגרפית השלמה שמתעדת את החיים והמורשת של מייסד ה-Scientology. הסדרה בת 3,600 העמודים, ביחד עם הביוגרפיה המצולמת הנלווית 'תמונות של תקופת חיים', לקוחות מתוך הארכיונים האישיים הנרחבים של מר האברד של מכתבים, יומני מסע, מאמרים ותמונות.

יובל המאה של מייסד ה-Scientology ל. רון האברד נחגג עם השחרור של אנציקלופדיה ביוגרפית שלמה

13 במרץ 2012

בתור גולת הכותרת של חגיגת יובל המאה של מייסד ה-Scientology ל. רון האברד שנמשכה לאורך כל השנה, דת ה-Scientology פרסמה את האנציקלופדיה הביוגרפית המונומנטלית השלמה בת 16 הכרכים, 'סדרת ל. רון האברד'. הסדרה הוצגה בפני קהל של כ-6,500 סיינטולוג'יסטים שהתכנסו בקלירווטר, פלורידה, לחגיגה השנתית של יום ההולדת של מר האברד.

'תמונות של תקופת חיים', הכרונולוגיה המצולמת של חייו של מייסד ה-Scientology ל. רון האברד, מציגה דיוקן ביוגרפי אישי באמצעות יותר מ-500 תמונות בלוויית הסברים אנקדוטיים מפורטים.

'סדרת ל. רון האברד' מספקת את התיאור המעמיק והמקיף הראשון של האדם שייסד את הדת העיקרית החדשה היחידה שצמחה בעידן המודרני.

בסך הכול, הסדרה כוללת יותר מ-3,600 עמודים ומתעדת את חייו יוצאי הדופן של מר האברד ואת המורשת הנצחית שלו כפי שהם לקוחים מהארכיונים האישיים המקיפים שלו, לרבות תכתובות, יומני מסע ומאמרים שמעולם לא פורסמו.

לעתים קרובות נאמר שמר האברד חי 20 תקופות חיים במהלך תקופת חיים אחת, והסדרה הזאת מאמתת את העובדה הזו בפירוט יוצא מן הכלל. הכרך הראשון, 'ל. רון האברד: קווים לדמותו', משמש כמבוא מקיף לסדרה הביוגרפית, ומציג הסבר כרונולוגי מפורט של חייו. כלולים בו פרטים מכריעים משנותיו המוקדמות, שבהן הוא מצטיין בגיל 13 בתור הצופה הנשר הצעיר ביותר במדינה ומתחיל במחקר על מצב האדם בהדרכתו של תלמיד של זיגמונד פרויד, מחקר שהמשיך בו כל חייו. ויש עוד, כאשר ל. רון האברד הצעיר יוצא למסעותיו המפורסמים ברחבי אסיה, שם הוא הופך לאחד מאנשי המערב הבודדים שנכנסו למנזרי הלאמות הטיבטיים האסורים. הנתיב הכרונולוגי ממשיך לעקוב אחר מר האברד כמוביל משלחות מחקר וחבר במועדון המסיירים היוקרתי. עם אותה תשומת לב לפרטים, מוצגות לקוראים כל העובדות הרלוונטיות מנתיב התגליות שלו ב-Dianetics וב-Scientology והקודיפיקציה שהוא עשה לאחר מכן של נתיב מדויק שלאורכו אנשים יוכלו לעלות למצבים גבוהים יותר של מודעות.

'ל. רון האברד: קווים לדמותו' גם מספק סקירה של ההישגים ההומניטריים של מר האברד: בתור מחנך שמאות אלפי מחנכים ברחבי העולם מנצלים כיום את הכלים שלו ללמידה ולאוריינות; בתור האדריכל של תוכנית לגמילה מסמים שלזכותה נזקפת הצלת עשרות אלפי אנשים; בתור האדם שנתן השראה לתוכנית לשיקום פושעים שפועלת ברחבי 25 מדינות; ובתור הסופר של תקנון מוסרי שתורגם ל-106 שפות בתפוצה של יותר מ-100 מיליון עותקים.

כרכים נוספים בסדרה שופכים אור על הישגיו של מר האברד ביותר מתריסר מקצועות. לדוגמה, 'סופר: עיצוב הסיפורת העממית' עוקב אחרי 50 שנות הקריירה הספרותית האגדית של מר האברד כאדם בולט בסיפורת העממית והמחבר של רבי-מכר משמעותיים כגון 'שדה קרב ארץ' והסדרה 'משימה ארץ'. הכרך הנלווה, 'תכתובת ספרותית', מספק תובנה על קריירה מהוללת דרך אוסף המכתבים המקיף שלו, לרבות אלו שנשלחו לעמיתים אגדיים של תנועת הספרות הזולה האמריקאית הגדולה.

הסדרה כולה מאוירת עם שפע של יותר מ-1,000 תצלומים מהארכיונים של ל. רון האברד – כולל תצלומים של מר האברד ואלה שהוא צילם.

מאות מהתצלומים המוצגים מעולם לא פורסמו עד כה משום שרבים מהם צולמו לפני מאה שנה ומטבע הדברים איכותם נפגמה עם הזמן. לפיכך, התצלומים בכל 'סדרת ל. רון האברד' הם בעצמם השיא של פרוייקט שיקום מאסיבי. התהליך היה כרוך בסריקה דיגיטלית של תצלומים בני מאה שנה ותשלילים ברזולוציה שהיא אפילו מעבר לזו שנמצאת בשימוש על-ידי ספריית הקונגרס והארכיונים הלאומיים. לאחר מכן צוותי מומחים שחזרו בקפידה כל תצלום פיקסל אחר פיקסל, כשהם מסירים אבק, שריטות, סדקים ופגמים אחרים. בסך הכול, נדרשו יותר מ-10,000 שעות להשלמת המשימה. התצלומים המשוקמים שהתקבלו, שאחרת היו אבודים, מוצגים עכשיו לראשונה בבהירות ובפירוט יוצאי דופן.

ביחד עם 'סדרת ל. רון האברד' שוחרר ספר נלווה בלעדי שנקרא 'תמונות של תקופת חיים'. כרך זה, בן 400 העמודים בפורמט גדול, הוא ביוגרפיה מצולמת, שמתארת את הסיפור האישי של חייו של מר האברד דרך יותר מ-500 תמונות שנבחרו מתוך הארכיונים ומלוות בהסברים אנקדוטיים מפורטים.

'סדרת ל. רון האברד' ו-'תמונות של תקופת חיים' זמינים ב-15 שפות מתורגמות.

הכותרים ב-'סדרת ל. רון האברד' כוללים:

______________

דת ה-Scientology נוסדה על-ידי הסופר והפילוסוף ל. רון האברד. ארגון ה-Scientology הראשון נוסד בארה"ב ב-1954 והיום התרחב ליותר מ-10,000 ארגונים, מרכזים וקבוצות מסונפות, עם מיליוני חברים ב-167 מדינות.